Fandom

Naruto Wiki

Deidara

399pages on
this wiki
Add New Page
Comments19 Share
Deidara-0.jpg

Deidara

Deidara synes at eksplotion er den største kunst i universet. Derfor laver han bomber af ler. Deidara var med i Akatsuki, men blev dræbt af Sasuke Uchiha, og en af de eneste vi kender fra Iwagakure.

Deidara kom med i Akatsuki, da Itachi Uchiha vandt over ham i Iwagakure, så han blev nødt til at tage med til gruppen. Der var Deidara ikke særlig gammel.

Fakta Edit

Personlighed Edit

Deridara har et stort temperament, og overreagerer på mange ting. F.eks. da hans partner var Tobi. Han blev tit meget sur på den "flabede" Tobi.

Young Deidara.png

Ung Deidara

Deidara elsker kunst. Han mener at "eksplotionen er den største kunst i universet. Han vil respekterer enhver form for kunst andre synes om, selv om han mener at hans eksplotionkunst er den bedste.

Kazekage jagten Edit

Deidara og Sasori skal til Sunagakure og fange Gaara (den enhaledes Jinchuriki) (Shukaku). Ved hjælp af Sasoris spion Yura kommer de uden om sikkerheden. Deidara møder Gaara (5. Kazekage) og de kæmper. Gaara taber, da han vil beskytte hans by mod Deidaras Shi Suri (C3). Der kunne Deidara lige hurtigt snige en bombe ind ved Gaara, og Gaara bliver slået. De får Gaara med hjem og trækker Shukaku ud af Gaara.
Gaara bliver fanget.png

Gaara bliver fanget af Deidara

To rednings hold er sendt ud fra Konoha. Team Gai og Team Kakashi. Team Gai: Might Guy, Tenten, Rock Lee og Neji Hyuga. Team Kakashi: Kakashi Hatake, Naruto Uzumaki, Sakura Haruno og Chiyo. De finder frem til Sasori og Deidara. Deidara skal kæmpe mod Team Gai og Kakashi og Naruto, mens Sasori tager sig af Sakura og Chiyo. Sasori taber og dør. Deidara bliver offer for Kakashis Mangekyo Sharingan, men mister kun armen. Deidara flygter.

Senere lever Chiyo Gaara op igen ved at give sit eget liv. Gaara er levende, men Shukaku er blevet trukket ud af Gaara. Akatsukis mission lykkes.

Andre faktaer Edit

  • Deidaras hobby var at eksperimentere med eksplotioner
  • Deidara har gennemført 82 officielle missioner, der i blandt 3 i S-Rank
    Sasori deidara edo.png

    Deidara og Sasori. Edo Tensei

Also on Fandom

Random Wiki