Fandom

Naruto Wiki

Hanzō

399pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Hanzō, også kendt som Salamderen Hanzō, var en stor shinobi og leder af

Amegakure, da han levede.
Hanzo.png

Baggrund EditEdit

Da Hanzō var barn, døde en enorm stor salamander i hans by. Salamanderens gift blev sat ind i Hanzōs ene side. Han blev nødt til at bære en maske, så han ikke kunne dræbe nogen med sin nu giftige ånde.

Senere mødte Hanzō den nuværende samuraileder Mifune, som han så besejrede. Hanzō skånede Mifunes liv, pga. samuraiernes styrke og vilje. Han gav Mifune modgiften.

I Den Anden Store Shinobi Verdenskrig mødte Hanzō nogle af Konohagakures styrker. De kommende tre Sannin (Jiraiya, Orochimaru og Tsunade) var de eneste overlevende, og derfor gav Hanzō dem deres titel. Han lod dem leve.

På et tidspunkt mødte han også Chiyo i kamp, og ud fra det lærte Chiyo at lave en modgift til Hanzōs gift.

Senere i Den Tredje Store Shinobi Verdenskrig, blev en gruppe af ninjaer anset for at være en trussel mod Hanzō og hans hær. Det var gruppen Akatsuki, som blev ledet af Yahiko. (Nagato og Konan var også med). Derfor sammerbejdede Konohas "roden" (ledet af Danzo) med Hanzō. De to styrker mødtes senere, og Hanzō skulle til at tvinge Nagato til at dræbe Yahiko, som jo var organisationens leder, hvis Hanzō ikke skulle dræbe Konan, som var blevet fanget af Hanzō. Yahiko løb selv ind i Nagatos Kunai, som han fik Nagato til at holde, så den ville ramme ham, så han ville dø. Da Hanzō så også ville dræbe Nagato gik han helt amok. Og Hanzō indså, at han ikke kunne klare Nagato med Rinnegan øjet, og teleporterede sig væk.

Senere startede Nagato en krig mod Hanzō. Under navnet Pain med Yahikos krop som deva path, dræbte Nagato Hanzō, og alle der havde haft noget med ham at gøre.

Also on Fandom

Random Wiki