FANDOM

Yin–Yang (Onmyōton, In'yōton) teknikker gør samtidig brug af Yin og Yang teknikker. Yin anvender ens åndlige energi og Yang anvender ens fysiske energi og det er nødvendigt at anvende begge to for a forme chakra til ninjutsu. Ifølge Yamato, er manipulationen af Yin and Yang kilden til alle ikke-element teteknikker så som Kagemane no Jutsu, Baika no Jutsu, Iryō Ninjutsu (medisinsk ninjutsu), genjutsu, osv.

Rikudou Sennin besad sådan en kontrol over Yin–Yang teknikker at han brugte Yin til at skabe form fra ingenting, og brugte så Yang til at puste liv i hans skabninger. Han kunne sågare brainge dem til live. Ifølge Tobi, var Rikudou Sennins evne kladet Banbutsu Sōzō, hvilke han brugte til at skabe de ni Bijuu ud fra chakraen fra den Ti-halede. Teknikken Izanagi er baseret på denne evne.  Madara Uchiha  har antaget at Yin–Yang teknikker var involveret i skabelsen af Hvide Zetsu og hans klon søskendre. Efter Obito Uchiha blev den Ti-haledes jinchūriki, brugte han Yin-Yang teknikker helt perfekt gennem sorte kugler, der ophæver effekten af ninjutsu.

Also on FANDOM

Random Wiki