Fandom

Naruto Wiki

Kankuro

399pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share
Kankuro.jpg

Kankuro (Part 1)

Gaaras og Temaris bror, og søn af den 4. Kazekage. Han er en Jonin dukkefører, med dukkerne Karasu, Sanshouo og Kuroari, men senere bruger han Sasori, som dukke. Kankuro er en Jonin fra Sunagakure.

Han var 5 Kazekage Gaaras hjælper, da alle gokagerne skulle mødes.

Fakta Edit

Chunin eksamen Edit

Kankuro og hans søskende Gaara og Temari er i Konohagakure for at deltage i chuninudvælgesen, men faktisk er det bare en brik af en stor plan for Otogakure og Sunagakure.

De 3 søskende klarer første opgave nemt. Anden bliver også klaret, og endda bliver der slået rekord. De skulle gennem en skov, hvor man skulle få en skriftrulle fra en anden deltager, og nå hen til tårnet midt i skoven. Der var 10 km ind til tårnet.

I udskilningskampene (der er for mange deltagere), skal Kankuro kæmpe mod Misumi Tsurugi, og overrasker ham med sine dukker, og vinder.

I tredje prøve skal Gaara kæmpe mod Sasuke Uchiha. Men han flygter sammen med Kankuro og Temari, da planen går i gang om, at invadere Konohagakure. Sasuke Uchiha, Naruto Uzumaki, Sakura Haruno, Shikamaru Nara, og Shino Aburame følger efter. Shikamaru bliver standset. Shino og Sasuke standser de 3 fra Sunagakure. Shino kæmper mod Kankuro, og lader Sasuke gå efter Gaara og Temari. Kampen ender uafgjordt. De er begge to færdige. Sasuke kæmper mod Gaara, men kan intet stille op mod "monsteret". Naruto Uzumaki kommer til hjælp, og vinder over Gaaras Shukaku (Gaara er en Jinchuriiki) sammen med Gamabunta. Naruto får Gaara omvendt til en sød og rolig dreng, og Kankuro og Temari er meget taknemmelige. Invationen gik i vasken (læs Orochimaru).

Also on Fandom

Random Wiki