FANDOM

Kushina Uzumaki

Kushina Uzumaki

Kushina var den 9 haledes Jinchuriiki, før Naruto Uzumaki, som er hendes søn. Kushina stammer fra Uzushiogakures Uzumaki klan.

Udseende Edit

Kushina har rødt hår og Blå/lilla øjne. Hendes røde hår var en del af grunden til at hun blev mobbet i Akademiet. Hun bliver beskrevet som smuk af Tsunade og Jiraiya.

Kushinas historie Edit

Da Kushina, der dengang var den 9 haledes Jinchuriiki, kom til konohas ninja akademi, blev hun mobbet af alle elever, borset fra Minato Namikaze. Han blev hendes mand, og sammen fik de et barn Naruto. Men Obito Uchiha drog til fødselsstedet. Han vidste at en Jinchuriiki var mest svag ved fødslen, og han ville styre den 9 halede, så han tog den nyfødte Naruto, og tvang Minato, som var blevet den 4 Hokage, til at gå væk fra Kushina. Det hele endte med, at Minato gjorde Naruto til den nye Jinchuriiki, men Minato og Kushina døde. Obito forsvandt, men hans plan er ikke forvundet. Han vil styre verden, med sin og Madara Uchiha's plan Tsuki no me.

Kushina viser sig senere for Naruto, mens han kæmper for at overvinde den nihalede (Kurama), for at få dens kræfter. Hun hjælper Naruto med at overvinde den og fortæller ham hendes historie og om hans fødsel.

Also on FANDOM

Random Wiki