Fandom

Naruto Wiki

Rock Lee

399pages on
this wiki
Add New Page
Comment1 Share
Rock Lee.jpg

Rock Lee

Rock Lee var engang en håbløs ninja. Han kunne intet. Men han trænede og trænede i Taijutsu, som var det eneste han havde lidt talent for. Nu er han en mester til Taijutsu, og han kan åbne de 8 himmelske porte (Hachimon), hvor hvis man åbner dem alle har man mere kræft end en Hokage, men man vil betale døden for det. Rock Lees holdmedlemmer er Neji Hyuga, Tenten og den altid energiske Jonin Might Guy.

Rock Lee er en Chunin (Ninja af næstlaveste rang, eller af 2 rang.

Fakta Edit

  • Fulde navn: Rock Lee (Lee)
  • Alder: Part 1: 13-14 Part 2: 17
  • Født: 27. November
  • Køn: Mand
  • Nogle gode jutsuer: Omote Renge, Hachimon, Konoha Senpus suiken også den fordrukne næve
  • Kekkei Genkai: -
  • Familie: ?
  • Klan: -
  • Nationalitet: Konohagakure
  • Chakra-naturer: ?
  • Ninja-rank: Part 1: Genin, Part 2: Chunin

Personlighed Edit

Rock Lee er en meget viljestærk person ligesom Naruto Uzumaki. Nogle gange er han også lidt naiv og dum, men er alligevel en fremragende Taijutsu mester.

Lee har også en meget speciel tøj og hårstil. Han har en grøn stram trænings dragt, og nogle orange benvarmere, hvor der er vægte indenunder. Han har sort gryde hår og meget store øjenbryn.

Han er forelsket i Sakura Haruno, og vil beskytte hende til evig tid.

Chunin eksamen Edit

I udskilnings kampene, (da der var for mange Geniner, der var kommet igennem prøverne tidligere i eksamen), skal Rock Lee møde Gaara fra Sunagakure i kamp. Gaara kan betvinge sandet, og har en evig rustning af sand. Rock Lee må bruge Ura Renge, så han kan åbne nogen af de 8 himmelske porte. Rock Lee åbner 5 af dem, men det er ikke nok. Lee taber.

Senere får Rock Lee og hans sensei Might Guy at vide, at Lee nok aldrig kommer til at leve som en ninja igen. Men takket være Tsunades operation, som var fifty-fifty (han kunne dø), kunne Lee igen leve som en ninja.

Also on Fandom

Random Wiki