Fandom

Naruto Wiki

Shikamaru Nara

399pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share
Shikamaru.png

Shikamaru Nara

Shikamaru var/er på team 10, bestående af Asuma Sarutobi, Ino Yamanaka, Choji Akimichi og ham selv. Han er en dygtig strateg, ligesom hans far. De bruger begge 2 skygger til at kæmpe med, ligesom resten af deres Nara klan.

Personlighed Edit

Shikamaru er en af de absolut klogeste i serien. Måske borset fra hans far Shikaku Nara. Han er ikke god til fakta, men at lægge strategi og spil er han en sand mester til. Hans IQ er over 200. Derfor bliver han valgt til at blive chunin. På hans første opgave (At få Sasuke tilbage) kunne man tydeligt se, hvordan han lagde strategi, med de forskelliges evner. Som mange andre i sin klan er han utrolig doven. Han bryder sig ikke om at lave noget, men foretrækker at kigge på skyer. Når det virkelig gælder, så er han dog trofast, som Nara klanen er kendt for.

Evner Edit

Shikamaru bruger Kagemane no Jutsu når han skal kæmpe, der som bliver brugt af hans klan Nara. Når han bruger den evne manipulerer han med skygger, og strækker eller vrider den efter hvad han nu vil. Med skyggerne kan Shikamaru gøre sådan, at modstanderen bliver paralyseret og tvinges til at lave de bevægelser, som Shikamaru laver. Shikamaru lærer at bruge sin skygge på flere måder og lærer også
Shikamaru nara.jpeg

shikamaru part 1

nogle andre skyggeteknikker. Kagemane no Jutsu bliver fremragende brugt sammen med hans meget strategiske hjerne i kamp, hvor han lægger planer og strategier. Shikamaru er altid et skridt eller to foran modstanderen, i hvert fald i tankerne.

Chuninen Edit

Shikamaru var den eneste der blev chunin efter chunin eksamen(med andre deltagere som Kiba Inuzuka eller Naruto Uzumaki). Hans første mission som chunin var, da Ham, Naruto Uzumaki, Neji Hyuga, Kiba Inuzuka og Choji Akimichi(Senere efterfulgt af Rock Lee) skulle redde Sasuke Uchiha fra Orochimaru(Sasuke havde selv taget der ud). Den mislykkes desværre.

Hidan og Kakuzu Edit

Da 2 fra Akatsuki, (Hidan og Kakuzu) blev sendt ud efter jinchuriikier, bliver Asuma, Shikamaru og 2 andre bedt om at finde dem. Asuma dør, og Shikamaru bliver rasende. Han har mistet sin lærermester.
Hidan vs Shikamaru.jpg

Shikamaru får sin hævn

Senere skal Team 10, nu med Kakashi Hatake, som "anfører", ud og hævne Asuma. De vil dræbe Kakuzu og Hidan. Shikamaru tager sig af Hidan, som han ikke dræber, men begraver ham, hvor han har mistet meget af sin krop. De andre tager sig af Kakuzu, med de 5 hjerter (bogstavligt talt). De for mange problemer, men Naruto Uzumaki kommer dem til hjælp, med hans nye jutsu, Futon: Rasenshuriken, og dræber Kakuzu.

Andre faktaer Edit

  • Shikamarus hobby er at spille shogi (japansk form for skak), helst mod de bedste spillere
  • Shikamaru ønsker aldrig at kæmpe. Kun hvis han bliver nødt til det
  • Missioner han har klaret: 39 ialt. 8 D-rank, 3 C-rank, 9 B-rank og 19 A-rank

Also on Fandom

Random Wiki